DIGITALITZACIÓ - L'ajuntament de Castellar del Riu, entre els primers 100 ens locals a posar en marxa el Portal de Trà mits e-TRAM 2.0.
La migració s'anirà completant amb noves funcionalitats durant les properes setmanes.
Amb aquesta migració cap al nou portal de tràmits E-TRAM 2.0, l'ajuntament vol completar les tasques de millora en el nivel de digitalització i, per tant, de rapidesa i senzillesa d'accés als tràmits municipals més habituals. Amb aquest canvi s'aconsegueix, entre altres, una millor accessibilitat al portal des de dispositius mòbils (facilitant, per exemple, la comoditat a l'hora de presentar instàncies des del móbil) o millorar la consulta de les gestions iniciades amb l'ajuntament per mitjans telemàtics des de l'ESPAI PERSONAL, que a més compta amb una assistent virtual que us podrà ajudar en les vostres tramitacions.
Us recordem que per poder accedir a aquests avantatges cal que compteu amb un certificat digital d'identificació personal per validar la vostra identitat en el moment d'accedir al Catàleg de Serveis i Tràmits. Podeu sol·licitar un IDCat Mòbil, p.ex., en 2 minuts amb el vostre DNI i codi de barres de la vostra Targeta Sanitària, seguint les indicacions de: https://idcatmobil.seu.cat/loginSenseCertificat
QUÈ ÉS EL SERVEI E-TRAM del Consorci AOC?
El servei e-TRAM va néixer l’any 2004 amb l’objectiu de facilitar una solució tecnològica i de gestió per a que les administracions poguessin oferir gratuïtament serveis de tramitació electrònica a la ciutadania, evitant així desplaçaments a les oficines d’atenció tot millorant la digitalització de les administracions. A més a més amb un procés d’implantació curt i amb plenes garanties jurídiques i de seguretat.
Algunes dades sobre el servei e-TRAM
Passats més de 17 anys de les primeres experiències amb el servei, actualment l’e-TRAM es troba present a gairebé 1.000 ens públics (la gran majoria ajuntaments i consells comarcals, però també a altres organismes com consorcis, mancomunitats o empreses públiques, per exemple).
Des de l’inici del servei s’han fet prop de 2,5M de tràmits, generant uns estalvis globals superiors als 52M€ (per a més informació sobre estalvis us deixem enllaç a la metodologia aplicada).
Si ens centrem en els darrers anys observem un creixement “exponencial” de la tramitació amb e-TRAM. Per exemple el passat 2020 es van realitzar prop de 650K tramitacions (suposant un increment de més d’un 50% respecte l’any anterior). Però és que l’any 2019 (428K) ja havia crescut un 40% respecte a 2018 (308K)…
L’e-TRAM 2.0 ofereix un conjunt de funcionalitats de tramitació millorades. Concretament:
- Senzillesa i rapidesa per a la ciutadania (Mobile first i responsive)
Amb e-TRAM 2.0 tot es pot fer des del mòbil mitjançant webs responsives i accessibles, amb un alt nivell d’usabilitat. El disseny segueix la línia creativa dels portals de seu electrònica i de transparència, i destaca també el fet que utilitza com a carpeta ciutadana la solució “El meu espai” (MyGov), una carpeta ciutadana interadministrativa amb visió integrada de les diferents administracions.
2. Millores a l’entorn dels treballadors públics
A e-TRAM 2.0 hem fomentat aspectes claus pels ens com:
- L’autogestió de les fitxes del catàleg de tràmits (que permet crear un catàleg propi de cada ens).
- La millora en la gestió de la seguretat (amb gestió dels usuaris editors del servei a partir d’EACAT).
- L’eliminació del back-office de gestió de e-TRAM 1.0, per a facilitar un model que fomenti la gestió des del propi back-office de l’ens (des del registre d’entrada).
- Les comunicacions cap a la ciutadania basades en actes administratius (comunicacions o notificacions electròniques).
3. Robustesa interna
L’e-TRAM 2.0 és nou i està fet sobre l’arquitectura tecnològica del Consorci AOC, aspecte que ens facilita al màxim els desplegaments de correctius i de nous desenvolupaments, tot augmentant la seguretat i reduint al màxim els talls de servei.